Sunday 23 September 2018

Daily_Conversation Useful Sentenses

*#Daily_Conversation*


*مجھے تم سے محبت ہو گئی ہے*
I have fallen in love with you
*ایک بات بولوں*
Do I say one thing?

*تمہیں یاد ہی کررہا تھا*
I was just missing you!

*دَجّال کا فتنہ*
Antichrist

*میری تم سے کوئی دشمنی تو نہیں ہے*
I don't have any enmity with you

*غلطی کرنا*
Err

*دیگ*
Caldron

*مردانگی*
Manliness

*ڈانٹنا*
Dress Down

*کاش تم میری جگہ ہوتے*
Wish! you were me

*بے باکی*
Audacity

*دوٹکے کے آدمی*
Worthless man

*نظریں نیچی رکھو*
Cast your sight down.

*اگر تم میری جگہ ہوتے تو کیا کہتے؟*
If you were me what would you say?

*شکایت*
Grievance

*ٹانگ میں درد ہورہا ہے*
I am having leg pain.

*کنجوس*
Stinginess

*اب پچھتانے کا کیا فائدہ*
What is the use of repenting now?

*جیسے ہی*
Even As

*کیا جواب دوں؟*
What should I reply?.

*حلال گوشت*
Lawful meat

*مجھ پر غصہ مت اتارو*
Dont vent your anger on me
*میرا سلام کہنا*
Pay my salutation

*فوراً ناراض ہوجانے والا*
Touchy
*نَفِل نماز*
Supererogatory Prayer

*کب سے ہماری ملاقات نہیں ہوئی؟*
How long we didn't meet?

*کیا قصور تھا میرا؟*
What was my fault ?

*پھینک دینا*
Put Away

*ورنہ کیا کرلو گے؟*
What will you do otherwise?
*سامنے آ*
Come forth

*آواز نہیں آ رہی میری؟*
Can't you hear me.

*یہ بَدبُو کہاں سے آ رہی ہے؟*
Where this stink is coming from?

*کس کو دوں؟*
Who do I give?

*لادینی / غیرمذہبی*
Secular

*تباہ کن*
Kiss of Death

*انگڑائی*
Stretching

*تم نے مجھ پر طنز کیا تھا*
You took a jibe at me

*عقلمند کے لئے اشارہ ہی کافی ہے*
A gesture is more than enough to the wise.

*تمیز سے بات کرو*
Talk respectfully

*تیرے جیسے*
Like you

*فرقہ پرستی*
Sectarianism

*خفا ہو مجھ سے؟*
Are you offended with me?
*نِوالے*
Morsel
*غصہ تھوک دو*
Spit out the anger

*تم سے مطلب؟*
Any concern with you?

*بدنامی*
Reproach

*جنگ شروع ہوگئی*
The war has begun

*دادی اماں*
Nan
*سر پھٹ گیا*
Head got injured

*نماز پڑھی تم نے؟*
Did you offer Salah?

*تعویذ*
Amulet

*خطرے کا پیغام*
Mayday

*جلیبی لو نا*
Please have funnel cake.

*تم ہمیشہ مجھ پرشک کرتے ہو*
You always doubt me

*توقع کرنا*
Anticipate

*توتلے*
Lisper

*میں نے تمہاراکیابگاڑاہے؟*
What have I done wrong to you ?.
*کَپڑے اُتارنا*
Undress

*تیری ماں بہن نہیں ہیں؟*
Don't you have mother and sister?
*کمینے*
Scoundrel

*چرس والی سیگریٹ*
Joint
*سحری*
Pre-dawn meal

*چمچے شخص*
Sycophant

*لعنتی*
Accursed

*برما میں ہنگامے پھوٹ پڑے*
Riots erupted in Burma

*میں نے ڈاڑھی رکھ لی ہے*
I have sported a beard

*زبردستی*
Coercion

*ارے اس تکلّف کی کیا ضرورت تھی؟*
Hey, what was the need for this formality

*ابھی میرا موڈ نہیں ہے*
I'm not in the mood now.

*حوصلہ رکھو سب ٹھیک ہوجائے گا*
Keep courage, everything will be fine

*ضد کی تھی اس نے*
He insisted

*اندر آنا ہے تو آجاو*
Come in if you have to.

*تمھارے چکر کا کیا ہوا؟*
What about your affair?

*تم ابھی بھی نا بالغ ہو*
You are still underage

*تمھیں غصّہ نہیں آتا*
You don't get angry.

*گدگدی نہیں کرو*
Don't tickle

*گندی باتیں نہیں کرو*
Don't talk crude

*تم سے مطلب؟*
Any concern with you?

*جاؤ معاف کیا*
Go be forgiven!

*مجھے تم سے محبت ہو گئی ہے*
I have fallen in love with you

*ایک بات بولوں*
Do I say one thing?

*تمہیں یاد ہی کررہا تھا*
I was just missing you!

*دَجّال کا فتنہ*
Antichrist

*میری تم سے کوئی دشمنی تو نہیں ہے*
I don't have any enmity with you
*غلطی کرنا*
Err
*دیگ*
Caldron
*مردانگی*
Manliness
*ڈانٹنا*
Dress Down

*کاش تم میری جگہ ہوتے*
Wish! you were me

*بے باکی*
Audacity

*دوٹکے کے آدمی*
Worthless man

*نظریں نیچی رکھو*
Cast your sight down.

*اگر تم میری جگہ ہوتے تو کیا کہتے؟*
If you were me what would you say?

*شکایت*
Grievance

*ٹانگ میں درد ہورہا ہے*
I am having leg pain.

*کنجوس*
Stinginess

*اب پچھتانے کا کیا فائدہ*
What is the use of repenting now?

*جیسے ہی*
Even As

*کیا جواب دوں؟*
What should I reply?.

*حلال گوشت*
Lawful meat

*مجھ پر غصہ مت اتارو*
Dont vent your anger on me
*میرا سلام کہنا*
Pay my salutation

*فوراً ناراض ہوجانے والا*
Touchy

*کب سے ہماری ملاقات نہیں ہوئی؟*
How long we didn't meet?

*کیا قصور تھا میرا؟*
What was my fault ?

*پھینک دینا*
Put Away

*ورنہ کیا کرلو گے؟*
What will you do otherwise?
*سامنے آ*
Come forth

*آواز نہیں آ رہی م

No comments:

Post a Comment

Pakistan affairs

Pakistan affairs. • Steel Mill is in Bin Qasim • Old name of Jacobabad is Khangharh. • Kot Digi Fort is in Khairpur district. • Pesh...